• Teksti suurus

  • Reavahed

  • Kontrastvaade

Vaegnägijatele

1. detsembrist pole Invarusse tulles vaja isikliku abivahendi kaarti kaasa võtta

Teisipäev, Detsember 1, 2020

Alates 1. detsembrist muutub isikliku abivahendi kaart digitaalseks ning seepärast enam Invaru esindusse tulles paberkujul kaarti kaasa võtma ei pea. Kogu info inimese abivahenditehingute kohta liigub alates 1. detsembrist teenuseosutajate ja sotsiaalkindlustusameti vahel elektrooniliselt.

Oma abivahendite ostu- ja üüritehingute kohta näeb infot sotsiaalkindlustusameti iseteenindusest, kus on näha ka isiklikud sooduskogused. Iseteenindusse saab sisse logida nii ID-kaardi, mobiil-ID kui ka Smart-ID'ga.

Kuigi isikliku abivahendi kaart muutub digitaalseks, on siiski endiselt mõned paberid, mis tuleb soodustuse saamiseks esindusse tulles kaasa võtta.

Soodustuse saamiseks on vaja kaasa võtta:

  • Isikut tõendav dokument
  • Nõuetekohane abivahendi tõend

Endiselt ei pea vanaduspensioniealised isikud küsima tõendit uriinipidamatuse toodete kohta ning esindusse on kaasa vaja võtta vaid isikut tõendav dokument.

Abivahendi tõendi võib väljastada:

  • perearst, eriarst ja abivahenditealase koolituse läbinud õde või ämmaemand
  • rehabiliatsiooni meeskond rehabilitatsiooni plaanis
  • füsio- või tegevusterapeut, kes töötab meditsiini- või rehabiliatsiooniasutuses

Juhul, kui märkate, et sotsiaalkindlustusameti iseteeninduses olevad varasemad tehingut erinevad teie paberkaardil märgitud tehingutest, siis palume teil ühendust võtta sotsiaalkindlustusametiga telefonil 612 1360, e-posti info@sotsiaalkindlustusamet.ee teel  või suhelda sotsiaalkindlustusametiga läbi iseteeninduse.

Lähemalt saate muudatusest lugeda sotsiaalkindlustusameti veebilehelt.